Een studie Geschiedenis, de lerarenopleiding Economie en recentelijk begonnen aan de master Onderwijskunde, dat alles biedt mij een wijde blik op de ontwikkeling van onderwijskundige inzichten.
Een universitaire opleiding geeft weinig handvatten voor de vertaling van die inzichten naar de (beroeps)praktijk. Praktijkonderzoek onder leiding van Ruud Klarus van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), leerde me hoe je een wetenschappelijk ontwikkelde methodiek, samen met mensen uit de praktijk, geschikt kunt maken voor het begeleiden van startende stagiaires in het mbo.
Ik werk graag samen met collega’s in het vertalen van wetenschappelijke inzichten naar het onderwijs.
Schrijven over het beroepsonderwijs is een uitkomst van die samenwerking.
Visie en werkwijze onder de loep nemen naar aanleiding van ervaringen en recent onderzoek doe ik met
name samen met Kirsten Wittenberg. In haar heb ik een analytische en inspirerende gespreks- en
schrijfpartner gevonden. Onze intensieve samenwerking heeft geleid tot twee publicaties over het mbo
onderwijs.